How to select the right pastels?

Day 26

In this video I explain (only in German) how I assemble my pallet. I always start with the object in the picture that interests me the most. In this case it was the currants. From my large palette I select the individual chalks and put them into smaller boxes so that I can find them quickly. Here I have at the moment a box of currants, a box of pomegranates and a box for the zucchetti blossom that has been started. This orderly procedure helps me to concentrate, because I don’t have to search for my chalks all the time and if I interrupt, I can easily get back in. How exactly to choose the right chalks from the large palette I will explain in a later video.

Tag 26

In diesem Video erkläre ich (nur auf Deutsch) wie ich meine Palette zusammenstelle. Ich fange immer mit dem Objekt auf dem Bild an, das mich am meisten interessiert. In diesem Fall waren es die Johannisbeeren. Aus meiner grossen Palette wähle ich die einzelnen Kreiden aus und lege sie in kleinere Schachteln ab, damit ich sie schnell wiederfinde. Hier habe ich im Moment eine Johannisbeer-Schachtel, einen Granatapfelschachtel und eine angefangene Schachtel für die Zucchettiblüte. Dieses geordnete Vorgehen hilft mir bei der Konzentration, da ich meine Kreiden nicht dauernd suchen muss und wenn ich unterbreche, kann ich leicht wieder einsteigen. Wie genau man die richtigen Kreiden aus der grossen Palette auswählt, werde ich in einem späteren Video erklären.

Leave a Reply

Discover more from Pastel Art by Thea Herzig

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading